درخت رنگین کمان

درخت رنگین کمان

درخت را می توان بعنوان یک گیاه بزرگ چوبی چند ساله تعریف کرد.اگرچه تعریف ثابتی درباره اندازه آن وجود ندارد، می توان گفت یک درخت بالغ معمولا" دارای ارتفاع حداقل 5/4 متر بوده و شاخه های آن به یک ساقه اصلی متصل هستند. درختان اجزای مهمی از مناظر طبیعی و عناصر ضروری در ساخت فضای سبز به شمار می روند.

درختان در مقایسه با سایر گونه های گیاهی عمر طولانی تری دارند. گونه های کمی از درختان بیش از 100 متر رشد کرده و بعضی از آنها چند هزارسال عمر می کنند.

انواع گوناگونی از درخت وجود دارد که  بعضی از آنها با ویژگی های خاصی که دارند دیدنی تر از سایر گونه های درختی هستند. 

نوعی درخت نیم‌کره شمالی زمین وجود دارد که به دلیل تنه رنگانگش به "درخت رنگین کمان" معروف شده است.

درخت رنگین کمان نام یک نوع درخت صمغی از تیره درختان «اوکالیپتوس» است که در نیم‌کره شمالی زمین می‌روید.

درخت رنگین کمان

این درخت به طور طبیعی در کشورهایی همچون انگلیس و گینه نو و میندانائو می‌روید، اما به خاطر استفاده از چوب آن که برای ساخت ورق بسیار مناسب است، در کشورهای دیگر از جمله به شکل گسترده در فیلیپین کاشت شده است. طول این درخت به 70 متر می‌رسد و علاوه بر استفاده از چوب این درخت برای تولید کاغذ، از آن به عنوان یک درخت زینتی به دلیل تنه رنگارنگ و بسیار زیبایش نیز استفاده می‌شود.

گیاه‌شناسان دلیل رنگی بودن تنه این درخت را به پوست اندازی آن در ماه‌های مختلف سال منتسب می‌کنند که موجب می‌شود، طیف‌های مختلفی از رنگ سبز بر روی بدنه آن ظاهر شود و همزمان با فرارسیدن پاییز رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز و قهوه‌ای روشن و تیره هم به آن افزوده شود و با تابش نور آفتاب به بدنه این درخت طیف‌هایی از رنگ‌های آبی و بنفش و نارنجی و سبز و زرد و قرمز بر روی آن مشاهده شود.  این درخت به «اوکالیپتوس رنگین کمان» معروف شده است.